Jei kelyje sugenda autobusas



 Bendrovės tarnybų vienas iš pagrindinių tikslų vežant keleivius tolimojo reguliaraus kelių transporto maršrutais – užtikrinti, kad visi autobusai nustatytais maršrutais ir reisais vyktų pagal patvirtintus ir paskelbtus tvarkaraščius ir visi keleiviai laiku pasiektų kelionės tikslą. Bendrovė turi savo autobusų techninio aptarnavimo ir remonto specialistus, kurie deda daug pastangų siekdami užtikrinti gerą autobusų techninę būklę ir laiku pašalinti atsirandančius gedimus. Tačiau intensyviai naudojant autobusus (autobusas kasdien nuvažiuoja apie 310 – 440 km), deja, pasitaiko autobusų techninių gedimų kelyje. Pagal bendrovės statistinius duomenis su techninėmis problemomis susiduriama vidutiniškai iki 2 % reisų, t. y. dviejuose reisuose iš 100. Šiais atvejais, jei autobusas negali tęsti kelionės, bendrovės tarnybos nedelsdamos jį pakeičia kitu techniškai tvarkingu autobusu. Tačiau šis keitimas reikalauja laiko, todėl autobusas paprastai toliau visą maršrutą ar jo dalį vyksta ne pagal tvarkaraštį. Tai leidžia, nors ir vėluojant, keleiviams vis dėlto pasiekti kelionės tikslą. Tais atvejais, kai autobusas sugenda labai nutolęs nuo bendrovės bazės, pakeisti jį kitu autobusu tampa netikslinga, nes keleiviai dažniausiai nesutinka laukti kelias valandas, kol kitas autobusas atvyks. Tuomet reisas, deja, nutraukiamas, o autobuso vairuotojas, bendradarbiaudamas su bendrovės dispečerine tarnyba ir kitų autobusų stočių tarnybomis, gavęs informaciją apie kitų vežėjų autobusus, vykstančius tuo pačiu maršrutu, organizuoja keleivių perlaipinimą į juos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro patvirtintomis Keleivių ir bagažo vežimo taisyklėmis, kai dėl autobuso gedimo arba kitų priežasčių negalima keleivio, važiuojančio tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutu, arba bagažo nuvežti į paskirties autobusų stotį (stotelę), keleiviui grąžinama sumokėta pinigų suma už važiavimą ir bagažo vežimą nuo kelionės nutraukimo vietos iki paskirties autobusų stoties (stotelės), taip pat už jau įvykusią kelionės dalį, jei pagal keleivio pradinį kelionės planą kelionė nebetenka prasmės ir nebuvo pasiekta biliete nurodyta galutinė paskirties autobusų stotis (stotelė).

Eksploatuojant autobusus, kaip ir asmeninius automobilius, neįmanoma iš anksto diagnozuoti visų galimų gedimų ir iš anksto profilaktiškai užkardyti jų atsiradimą, nors bendrovės techninė tarnyba ir stengiasi tai pasiekti. Todėl atsiprašome keleivių, kurie patyrė nepatogumų kelyje sugedus autobusui, ir prašome supratingumo ir kantrybės. O bendrovės tarnybos kiekvienu tokiu atveju visada stengiasi nedelsdamos surasti problemos sprendimo būdą, kad keleiviai pasiektų kelionės tikslą.